پاسخ هم مثبت است و هم منفی. بیایید دلایل را یکی یکی بررسی کنیم.

بله ضرر دارد:

همه می دانیم که تمام وسایل و لوازم برقی مقداری هدر رفت انرژی دارند که به صورت گرما آزاد می شود. در حال حاضر یکی از ملاک های بسیار مهم سنجش خوبی و یا بدی کارکرد وسایل و لوازم برقی میزان مصرف انرژی آن است. هرچه میزان مصرف انرژی با ارزش الکتریسیته کمتر باشد دستگاه در حالت بهینه تری کار می کند و مسلما ارزش دستگاه بیشتر است. تلویزیون هم از این قضیه مستثنا نیست. در سالهایی نه چندان دور زمانی که تلویزیون ال سی دی تازه وارد بازار شده بود و تکنولوژی نو و هیجان انگیزی به شمار می رفت و تلویزیون ها در حال مهاجرت از CRT به LCD بودند تنها موضوع مهم کاسته شدن هرچه بیشتر ضخامت تلویزیون و کیفیت بالاتر تصویر بود. این ماجرا با جنگ تمام عیار تبلیغاتی غول های صنعت تصویر دنیا دیدنی شده بود. در آن هنگام هیچ شرکتی به گرمای پنل های تلویزیون های ال سی دی توجهی نمی کرد و مصرف انرژی چندان دیده نمی شد. پنل های تلویزیون های ال سی دی قسمت اعظم گرمای خود را از قسمت جلوی پنل به محیط انتقال می دادند. اگر به صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی در حال کار دست می زدید متوجه گرمای زیاد آن می شدید. در آن زمان جانبیتو با طراحی خاص محافظ صفحه تلویزیون ال سی دی گرمای پنل را تهویه می کرد. البته لازم به ذکر است که در مراحل اولیه تحقیق ما دو تلویزیون ال سی دی از ما سیاه شد اما نهایتا به نتیجه دلخواه رسیدیم. 

اما در حال حاضر با ظهور تلویزیون های فوق کم مصرف ال ای دی و کیو ال ای دی و سوپر آمو ال ای دی و... توجه به مصرف صحیح انرژی بیش از پیش بروز و ظهور پیدا کرده است. در این میان باز هم جنگ تبلیغاتی اربابان صنعت تلویزیون در مورد کم مصرف بودن با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا دیدنی است. اما باز هم اگر بعد از ساعتی کار کردن تلویزیون ال ای دی به صفحه ی آن دست بزنید گرمایی را حس خواهید کرد. اگرچه این گرما اندک، اما بسیار مورد توجه ماست. تلویزیونی که اجازه تهویه مناسب گرمای پنلش را نداشته باشد و در شرایط گرم کار کند مسلما از عمر مفیدش کاسته خواهد شد.

خیر هیچ ضرری ندارد:

تلویزیونی که مجهز به محافظ صفحه درست و استاندارد باشد نه تنها باعث آسیب نمی شود بلکه از تمام آسیب ها و ضررهایی که آن را تهدید می کند در امان است. خوب بودن یک محافظ صفحه نمایش تلویزیون نه به حرف و قسم خوردن و بازارگرمی های رایج در کسب کار است نه به ضمانت های بیهوده ده ساله و بیست ساله است چرا که بعد از ده سال شاید محافظ سالم مانده باشد اما تلویزیون در شرایط نامطلوب کار کرده است و نیاز دارید که یک تلویزیون نو بخرید. در طراحی ارگونومیک و لحاظ کردن جزئیات است که تفاوت ها آشکار می شود وگرنه هم خودروسازهای وطنی ماشین تولید می کنند و هم بنز. تفاوت انواع محافظ صفحه را حتما مطالعه بفرمایید.